Felanmälan och förvaltare

LÄGENHETEN

Varje medlem är ansvarig för underhållet i sin egna lägenhet. Information gällande vilket ansvar den boende resp föreningen har finns specificerat i föreningens stadgar samt underhållsavsnittet. Se även skötselanvisningarna.

Kontakta alltid först ditt försäkringsbolag vid skador. Våra medlemmar kan på egen hand lägga en felanmälan till Folksam då bostadsrättstillägget skall nyttjas. Felanmälan sker via tel 0771-950 950. Uppge föreningens organisationsnummer (769639-2823) samt ditt lägenhetsnummer. Vid vattenskador så ska styrelsen alltid kontaktas där nedan information ska lämnas.

  1. Din adress samt lägenhetsnummer.
  2. Vad som har hänt och vad som har tagit skada i din lägenhet.
  3. Kontaktuppgifter till lägenhetsinnehavare.

Därefter så kommer en fuktskadebesiktning att utföras av behörig fackman och förslag på åtgärder presenteras. Detta görs i samråd med vårt försäkringsbolag.


FASTIGHETEN OCH GEMENSAMMA UTRYMMEN (Felanmälan)

För felanmälan gällande passagesystemet, vänligen kontakta styrelsen direkt. Övriga felanmälningar under vardagar och dagtid (07:00 - 16:00) hänvisas till vår fastighetsförvaltare, Nordstaden AB, utifrån nedan kontaktuppgifter.

Telefon: 08-32 40 60 (lunchstängt 11.30 – 12.30)
E-post: kundtjanst@nordstaden.se
Hemsida: www.nordstaden.se/felanmalan

Vid akuta fel på fastigheten, vänligen kontakta vår jour (Securitas) på telefon 08-587 801 00. OBS! Alla icke-akuta fel kommer att debiteras lägenhetsinnehavaren. Om du är osäker, kontakta alltid styrelsen först.


SOPSUG (Felanmälan)

För problem gällande exempelvis att nedkasten är överfulla eller att du inte får ut nyckeln ur låscylindern. Gäller ärendet problem med att få in nyckeln i låscylindern pga isbildning, vänligen kontakta styrelsen. Kontakta inte vår fastighetsförvaltare då det kommer att innebära extra kostnader för föreningen. Det går också bra att använda andra sopsugsnedkast i området. Exempelvis bakom radhusen på vår innergård.

Envac Scandinavia AB
Hemsida: envac.se/kontakta-oss/kundtjanst-felanmalan/
Telefon: 010-265 00 00.
E-post: service@envac.se


HISSAR (Felanmälan)

Kone AB
Telefon (dygnet runt): 0771-50 00 00.


TV, BREDBAND & IP-TELEFONI (Felanmälan)

Telia
Telefon: 90 200.
Hemsida: https://telia.se/support


EKONOMISK FÖRVALTARE (Avi'er, pantsättningar, överlåtelser m.m.)

Nordstaden AB
Telefon: 08-587 80 150
E-post: avi@nordstaden.se
Hemsida: https://www.phmdigital.se/


ALLA ÖVRIGA ÄRENDEN OCH FRÅGOR

Vänligen vänd er till styrelsen genom att skicka ett mejl till brfslottsflygeln@gmail.com